Ahooj!

Zdravím vás všechny a dneska bych vám chtěla říct o mé cestě do Anglie, konkrétně do Cambridge a jak to tam vše probíhalo. Je to už teda 2 týdny zpátky, ale chytla jsem tam nějakou chřipku a až teď je to docela ok. :) Tak jdeme na to :D

Bylo asi tak 18. července a já už si říkala, že by ty moje prázdniny chtěli nějaký ten zážitek, měla jsem vyděláno docela dost peněz z brigád a tak jsem začala pátrat po nějakém kurzu v zahraničí, ale znáte to, moc takových věcí na poslední chvíli nebylo, ale po pár hodinách hledání jsem našla stránku, kde nabízeli přesně to co jsem potřebovala, mohla jsem si tam vybrat do jaké destinace bych chtěla jet, u každé destinace byly i videa ohledně toho místa a školy, kde to všechno je a já po zkouknutí snad všech videí nakonec podlehla Cambridgi. Vybrala jsem si zde dvoutýdenní kurz angličtiny. Néé že bych nechtěla víc, ale vzhledem k tomu, že to byla moje první cesta, kde jsem byla takhle v zahraničí sama, tak mi to přišlo ideální. Jeden týden kdyby to bylo super, by byl málo a tři, kdyby to byla hrůza moc :D Zařídila jsem si letenky a hned týden na to jsem jela.
Byli tak 2 hodiny ráno a já jsem vstávala, abych byla včas na letišti, takže jsem toho moc nenaspala.
Měla jsem z toho docela strach, jak to všechno bude probíhat, ale tak kdo by neměl... zrovna když už jsem čekala v sektoru, kde nás mají pouštět do letadla, sedla si vedle mě holka (ted už moje kamarádka), která shodou okolností letěla do Cambridge od stejné společnosti, což umírnilo můj strach. Jeli jsme spolu i do rodin, kde jsme se potom rozdělili a pak to přišlo... moje rodina tam nebyla, dlouho jsem čekala, až mi po dlouhé době zavolali, že moje rodina je v New Yorku a že se vrátí až příští týden... no super, ale řekli mi, že mě odvezou do školy, kde počkám na náhradní rodinu a v 9 večer jsem se konečně dočkala, no řeknu vám čekat zoufale od 8 od rána do 9 večer skoro na ulici nevyspalá nebyl zrovna nejlepší začátek, ale mělo to pokračování. V 9 večer si pro nás (protože odpoledne přijela i moje spolubydlící) přijela nějaká slečna, která nás měla vzít domů a tak jsme jeli, jenže, když jsme tam dorazili, zjistili jsme, že to není žádný normální dům, ale jen nějaký bungalov, kde bydlela ta holka ještě z jednou a všude byly poházené odpadky a hrozně to tam smrdělo výkalama, myslela jsem si, že je to jen vtip a šla jsem si po tom dlouhém dni lehnout, jenomže celá ta postel byla tak špinavá a smrděla, že jsem musela spát na ručníku a to si nemyslete, že jsem nějak citlivá na takový věci, ale tohle už bylo moc, ani vám to sem nebudu psát, co všechno jsme tam našli. Tak jsme si se spolubydlící řekli, že přečkáme jednu noc a druhý den to hned začneme řešit. Hned druhý den nám tedy začala škola, kde nás zařazovali ještě podle ústního pohovoru do různých levelů (jinak jsme ještě před příjezdem tam dělali orientační test, ke kterému se přikláněli) a potom nás různě provázeli po městě. Při pauze jsme pak začali řešit to ubytování, nakonec hned ten den našli rodinu, kam by jsme mohli obě jít, tak jsme se nadšením přestěhovali, i když jsme zase nevěděli do čeho jdeme. Naše ''housemother'' byla strašná perfekcionistka a na všechno měla cedulky co a jak dělat a to fakt snad na všechno. Jinak tady je pár z jejich povinností: Museli jsme se sprchovat jen ráno a to né víc jak 4 minuty, večeře byla přesně v 7, ve čtvrt na 8 už bylo pozdě a po 10. hodině se nesměla používat koupelna a ani záchod... to by k tomu asi stačilo... no bez komentáře, ale byly jsme alespoň rádi za čistý pokoj a nějaké to jídlo.
Po tom všem už pokračovali jen dobré věci, možná i ty nejlepší. Našla jsem si tam hodně super lidí a i mojí velkou partu, se kterou jsme podnikali spoustu věcí, chodili jsme na obědy, do parku, do barů atd... Ty dva týdny utíkaly vážně rychle a blížil se konec. Předposlední den jsem dělala ještě leaving test, abych mohla dostat certifikát a poslední den už byla jen graduace a předávání certifikátů. Další den jsem jela už domů, všechno proběhlo bez problémů (asi už jsem to měla vybraný všechno ze začátku:D) a já do teď vzpomínám na ty snad nejlepší chvíle, který jsem tam mohla zažít a na ty skvělý lidi, se kterýma toho ještě hodně podniknem <3

To je vše z mého vyprávění, musela jsem to hodně zkrátit, protože by vás to už asi nebavilo číst (doufám, že teď bude :D). Kdyby jste měli nějaký dotaz, tak se určitě ptejte a jinak, i po tom všem vám to můžu rozhodně doporučit, ale pro váš klid si vyberte radši hotel, nebo rezidenci (což mi nabízela ta agentura), protože nás bylo vážně hodně, co mělo s rodinou problém.

Jinak, kdo by jste se chtěl do Cambridge podívat, tady je pár typů, co by jste měli rozhodně navštívit, nebo podniknout: určitě punting: (typická aktivita v Cambridge) jsou to takové loďky, kterými projíždíte okolo Cambridge a můžete z ní vidět hodně zajímavých míst, Kings College, Eagle pub, The Regal pub, Parkers Piece a hlavně jděte na ty tradiční trhy, které jsou v centru Cambridge. To jsou zatím nějaká místa a pro další mi dyžtak napište :)

Doufám, že si užíváte zbytek prázdnin <3

PA Suzy <3

Komentáře